گروه تئاتر انديشه بازيگران زيادي به تئاتر شوش تحويل داده است
 
گروه تئاتر اندیشه شهرستان شوش
تشریح عملکرد گروه

گروه تئاتر انديشه بازيگران زيادي به تئاتر شوش تحويل داده است

گروه تئاتر انديشه شهرستان شوش  كه طي روزنامه رسمي كشور به شماره 14762 مورخ 15/12/1390  با شماره 66 ـ شناسه ملي 14000176960 و كد پستي 6477183199 ثبت گرديده و در دفتر استقرار گروه هاي نمايشي به شماره 20560/90 به ثبت رسيده و داراي اساسنامه مي باشد با نظارت مستقيم دفتر هنرهاي نمايشي و اداره ي فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان شوش فعاليت مي نمايد .

البته اين گروه از سال 1368 به صورت غير رسمي فعاليت خود را آغاز نموده و اين فعاليت تا  سال 1390 ادامه داشته و پس از آن در چهارچوب اساسنامه ي خود اقدام به عضوگيري و توليد نمايش نموده است .  

گروه تئاتر انديشه به مديريت عباس كرم الهي هنرمندان بسیاری را پرورش داده و به تئاتر شهرستان شوش تحويل داده است . به طور مثال مي توان به موارد زير اشاره كرد :
1 ـ ايمان ديناروند يكي از بهترين نمايشنامه نويسان برتر شهرستان شوش كه بازيگري خود را با ايفاي نقش در نمايش اميد نوشته و كار عباس كرم الهي آغاز نمود .
2 ـ محمود بالويي فرزند شهيد و يكي از كارگردانان و بازيگران نمونه كه نمايشنامه نويسي خود را نيز بر افتخاراتش افزوده است ، فعاليت خود را با نوازنده گي دف در گروه تئاتر انديشه و سپس بازيگري اش را در نمايش دام به كارگرداني عباس كرم الهي شروع نمود .
3 ـ قاسم لطيف يكي از كارگردانان و بازيگران نمايش هاي صحنه اي و تعزيه دوران بازيگري خود را با ايفاي نقش در نمايش اميد نوشته و كار عباس كرم الهي آغاز نمود .
4 ـ وهاب باليده كه در حال حاضر در تله تئاترهاي سيماي خوزستان در بخش عربي فعاليت دارد و قبلا مدير ـ نمايشنامه نويس ـ كارگردان و بازيگر گروه تئاتر مردم بود فعاليت خود را با افكتوري نمايش اميد نوشته و كار عباس كرم الهي آغاز كرد .
5 ـ مالك آريانفر كه الان در شهرستان شوش نايب رئيس دفتر هنرهاي نمايشي ـ مدير ـ سرپرست و كارگردان و بازيگر گروه تئاتر جوان ايروني است ؛ بازيگري خود را با ايفاي نقش در نمايش محبس نوشته حميد امجد به كارگرداني عباس كرم الهي شروع كرد .
6 ـ ناجي عباسي نيا كه امروزه يكي از بازيگران پايه در نمايش هاي سنتي و تعزيه ي ميداني مي باشد فعاليت و بازيگري خود را با ايفاي نقش در نمايش حكايت همچنان باقيست نوشته و كار عباس كرم الهي استارت زد .
7 ـ فرزاد سگوند كه علاوه بر اين كه يكي از بزرگان و پيشكسوتان تئاتر شوش به شمار مي آيد و در گروه هاي مختلف ايفاي نقش داشته و دو بار حضور در جشنواره هاي استاني را در سابقه ي خود دارد بازيگري خود را با ايفاي نقش در نمايش اميد نوشته و كار عباس كرم الهي آغاز نمود .
8 ـ قاسم حاصلي كه در حال حاضر علاوه بر اين كه در سپاه ناحيه ي شوش مشغول انجام وظيفه هست ، رئيس هيئت ورزش هاي رزمي و يكي از كارگردانان نمايش هاي دفاع مقدس مي باشد فعاليت خود را با گروه تئاتر انديشه شروع كرد و در نمايش دغدغه هاي لب پرچين نوشته مهرداد راياني به كارگرداني عباس كرم الهي ايفاي نقش داشت .
9 ـ شهيدان علي آليگرد ـ حشمت صالحي و مرتضي معتمد سگوند از همان آغاز فعاليت تا زمان قبل از رفتن به مناطق جنگي و نوشيدن شربت شهادت با گروه تئاتر انديشه فعاليت داشته اند

عباس كرم الهي در مورد  هدف از فعال‌ نمودن گروه تئاتر انديشه توضيحاتي داد و در اين خصوص گفت :  ابتدا علاقه مندان جوان شوش ؛ خصوصا مسجدي ها كه  علاقه‌ به بازي در  نمايش  هستند، از طريف امور مساجد اداره ي فرهنگ و ارشاد اسلامي را شناسايي خواهيم نمود  تا  تحت آموزش قرار گیرند و استعدادهایشان پرورش یابد. به  زبانی دیگر حمایت  فنی از اعضاء هدف اصلی این  گروه تئاتر انديشه  است. البته ما نمی‌خواهیم تنها به آموزش این استعدادها بپردازیم بلکه خواهان حمایت و هدایت این جوانان  در راستای توليد نمايش هستیم.
وی افزود: در صدد هستیم تا با برگزاري دومين مجمع عمومي و گردآوري اعضاي گروه و برگزاري دومين دوره ي انتخابات هيئت مديره و بازرسان گروه تقويم برنامه هاي اداري و توليدات نمايش ا در سال 1393 را برنامه ريزي كنيم .
اين نمايشنامه نويس ـ كارگردان و بازيگر حوزه ي تئاتر ؛ سپس پیرامون تولید نمایش اظهار داشت : من سال‌ها در حوزه تئاتر مذهبي ـ طنز ـ كلاسيك ـ بومي محلي و كودكان به سبك ها و شيوه هاي مختلف کار کرده‌ام و از اين به بعد هم قصد دارم در زمينه هاي مختلف با در نظر گرفتن آئين نامه سراسري نظارت و صدور پروانه ي نمايش توليدات نمايش را ادامه دهم ، ضمن اينكه هميشه در بازيگر پروري هم سهم بسزايي داشته ام كه به طور مثال ميتوان به نمايش طنز منجلي و شاه طلا اشاره كرد كه همه ي بازيگرانش به جز خودم همه اولين بار بود كه به روي صحنه مي رفتند . در نمايش قهوه خانه ي مه سيي هم چند بازيگر جديد ديگر به تئاتر شوش معرفي شدند .
كرم الهي گفت: گرچه بدنه اصلی هيئت مديره ي گروه تئاتر انديشه در دوره ي اول  از هنرمندان غیر حرفه‌ای تشکیل شده  بود و از يكي دو نفر از آنها عمداً يا سهواً مشكلاتي براي گروه به وجود آمد اما  همين هنرمندان غير حرفه اي در حال حاضر دو سال تجربه كسب نموده اند ولي با اين وجود ميزان رأي اعضاء مي باشد كه چه شخص يا اشخاصي را برگزينند .
مدير گروه تئاتر انديشه از اعضاي واجد شرايط گروه خواست تا در روز انتخابات علاوه بر حضور داوطلب عضويت در هيئت مديره شوند تا در دوره ي دوم شاهد بالندگي و پويايي در توليدات نمايش باشيم لذا از افرادي كه نام آنها در زير آمده است دعوت مي شود چنانچه فرصت حضور در تمر ينات ـ اجراها و جلسات كه معمولا هر پانزده روز يكبار تشكيل مي گردند را دارند داوطلبي خود را در اسرع وقت اعلام نمايند :
مهدي شوهاني ـ مصطفي عمله ـ كاظم شوهاني ـ قاسم لطيف ـ قاسم حاصلي ـ داريوش پارسا ـ مصطفي كرمي بالنجاني ـ حامد ظهيري ـ عارف چناني ـ فاطمه مولايي ـ جنان پورمنصوري ـ سكينه جريب ـ آفرين نظري ـ زهرا ذبيح ـ وداد خفي ساري


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





سه شنبه 10 دی 1392برچسب:, :: 20:13 ::  نويسنده : روابط عمومي گروه